elinrosen

Alla inlägg under april 2010

Av Elin Rosén - 28 april 2010 18:08

Jahaja, nu kan jag ju säga Sunken2, att jag är sunkig, jag satte mig här efter gymet innan duschen. Så tur att vi är två som är sunkiga. :)


Iaf, har avrit på gymet och fått ett nytt träningsprogram, inga ben alls, bara bål och överkropp. Körde crosstrainern som uppvärmning, och där kändes inte ljumsken, alltid något som är positivt iaf. Jag kommer ha träningsvärk imorgon!


Har skickat iväg ansökan till Northwood, skickat till csn, tagit fram lite papper angående visum, fixat pass i stan som kommer om ca 5 dagar, nu är jag på G! förhoppningsvis kommer betygen imorgon så då ska dom skickas på en gång!


Puss!

Av Elin Rosén - 27 april 2010 20:46

Here it goes.


Ja här kommer då mitt efterlängtade(?) inlägg.

Nu hade jag tänkt berätta om mina tankar angående USA.


Fotbollsmässigt:

Mitt val att åka till USA och spela collegefotboll tycker jag är ganska enkelt.

Damfotbollen i USA är tio gånger större här än vad den är här.

Jag har nu stått still i min utveckling i två år, förra året var ett comebackår för min del, jag kunde inte förvänta mig så mycket mer än att vara skadefri och det var jag. Men nu känner jag att jag behöver mer utmaningar, för som det känns nu så har jag verkligen stått still. Nu vill jag öka träningsdosen, jag vill få nya erfarenheter och spela med "bättre" spelare.

För att jag ska kunna prestera på min maxnivå, måste jag kunna omge mig med spelare som är bättre än mig eller"lika bra" .

Jag vill pressa min kropp för att se vad den klarar i träningsdos och kunna få ut max av min kapacitet. Jag tror det är 2006/2007 som jag presterade min bästa fotboll so far, då spelade jag i Skurup och hade Emma Walters som tränare, en av de bästa tränarna jag haft, hade jag fått chansen att ha henne igen hade jag tagit den, no doubt about it. Jag står som sagt still och stampar.

Och för tillfället tycker jag inte det är kul att spela fotboll ens. :S

Enda anledningen till att man går på träningarna är att man trivs med tjejerna i laget. Hur kan jag, som älskar fotboll över allt annat, tycka det är tråkigt?!:S


Studiemässigt och socialt:

Jag har alltid gillat det engelska språket, haft bra betyg and so on, läst mycket böcker på engelska..

Jag kommer där att plugga typ civilekonom, det får vi ju se hur det går, men, att bara åka över till USA och få bo där och ta del av deras kultur och språk är för mig en gigantisk utmaning.

Jag tänker också på alla dom erfarenheter jag kommer få och alla nya kontakter jag kommer knyta.

En tjej från veberöd träffade sin nuvarande man på ett college i USA och dom är nu gifta och bor i australien, så jävla coolt.

Jag vill komma ifrån denna byn, jag vill se världen. Och det är väl bättre att jag gör det nu än om tio år?

Nä det ska bli så jävla kul att åka över dit helt enkelt.


Iofs, jag resonerar med allt så just nu, det är väl bättre jag gör det nu än om tio år?:)



Inatt sov jag 12 timmar, det kan man kalla att sova ut.

Och förresten, se INTE Paranormal Activity, shit vilken film, höll ju på att dö där ett tag.


Puss.

Av Elin Rosén - 25 april 2010 18:53

Idag var det fotbollsmatch, fy fan vad det svider att sitta vid sidan om. Kan ju inte låta bli att skrika från kanten.. :/


Har suttit och diskuterat fotboll med pappa, och fysträning och fotbollskunskaper i allmänhet. Och USA, en dag ska jag skriva hur mina tankar och hur jag resonerar om min resa dit.


Ikväll väntar faktiskt en skräckfilm... :)


Puss

Av Elin Rosén - 22 april 2010 18:27

Funderar på om jag ska städa för att få tiden att gå lite fortare?

För städa det behövs sannerligen..


Lite roligt är det, jag delar ju säng med maja, dubbelsäng då.

så fort jag vaknar, och vill vända på mig typ, inåt i sängen, så vänder man på sig, smack, då har man maja 1 dm från ansiktet. Haha.


  


typ såhär ser det ut på rummet, och likadant utanför... haha.


Puss

Av Elin Rosén - 22 april 2010 06:59

Ja, mina planer som jag då har, är att om allt klaffar så flyttar jag till West Palm Beach i Florida i augusti och pluggar international business och spelar collegefotboll!   


Det är en del som klaffa först dock, men det ser väldigt ljust ut.

Detta har funnits i mitt huvud i ca 5 år, och det är inte förrän nu det blir verklighet! Jag är så himla happy just nu, allt bara går min väg!


Dock en liten sak som hände på matchen igår, jag drog till min ljumske och gick av i halvlek:( Hoppas på det bästa nu! ingen inflammation tack! bara blödningen går bort ska det nog gå bra, så nu blir det vila och hålla tummarna, ingen träning ikväll och eventuellt ingen match på söndag.



På lördag ska det köras bil upp till småland, kommer hem söndag och tar lilla mormor med oss, det är jag och my som ska åka!


Just nu vill jag bara ha kl 12 så jag kan gå hem och lägga mig, vill gärna kunna vara vaken ikväll..

Kl 2 ska jag till skolan med maja på utvecklingssamtal, kul.


Puss

Av Elin Rosén - 19 april 2010 18:31

Yes, nu har svaret kommit, det är mycket som ska fixas men bollen är i rullning... :)


detta gjorde mig på sjukt gott humör!


Puss

Av Elin Rosén - 18 april 2010 21:11

Nu har jag precis skickat iväg ett mail som kanske förändrar min framtid på ett väldigt positivt sätt om jag får ett positivt svar vilket jag hoppas på. Nu är det bara till att vänta. Läskigt att vänta.


  


Puss.

Av Elin Rosén - 17 april 2010 10:45

"Ja det är klart du kan spela, frågan är KAN DU KÖTTA?!"


Nu jävlar brudar! Inte en nykomling till ska få ta tre pinnar mot oss!


Puss!

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards