elinrosen

Alla inlägg under oktober 2010

Av Elin Rosén - 26 oktober 2010 03:56

Ja var ska man börja haha?

Vi börjar igår morse!

Åkte härifrån vid kvart i nio på morgonen, kom hem tolv timmar senare. Var och spelade match mitt ute i ingenstans, förlorade med 8-0, ja jag vet, jag orkar inte ens berätta om matchen, men helt ärligt, 8-0? Kommer inte ihåg när jag förlorade med så mycket.. Anyway, vi kom hem igårkväll då vid kvart i nio tiden typ..


Då hade Mia bjudit en kompis till sig, han är badvakt på South Beach i miami och personlig tränare. han i sin tur hade sin polare med sig, som visade sig vara skådespelare.. Och han då hade sin manager med sig, som visade sig vara en tjock italienare i femtioårsåldern med mustach. Dom hade varit och tagit lite drinkar i West Palm Beach och vi skulle dricka lite öl och sådär i jacuzzin.. Vi var ju lediga från träningen idag liksom..


Jag hade ju inte tänkt dricka, men jag öppnade en öl och sen var det kört.

Den har skådespelaren då alltså.. Orlando hette han, var också från italien. Jag kan säga er, jag har inte sett så många snygga killar här, men när jag klev in genom dörren hos Mia, lets just say, WOW! Fy för bubblan vad snygg han var. Och det vet han ju självklart om.. Och för att inte tala om vilken kropp. Gud give mig styrka typ.Han hade faktiskt lite likheter med Måns Zelmerlöw, lite mindre näsa bara.. men shit vad HET HAN VAR!


Det var underbart skönt i Jacuzzin, och jag märkte att jag min balans blev lite sämre, och sen helt plötsligt övertalade någon mig att jag skulle halsa en nyöppnad öl.. Sagt och gjort, jag klunkade i mig en hel corona utan stopp! Ja, jag blev lite tipsy som dom säger, eller lite mer än tipsy är nog rätta benämningen på mig.. Jag blev fnittrig, flörtig och pratglad. Och killen tyckte jag var BLYG?! What up med det liksom? Han var väldigt trevlig, han berättade vilka filmer han gjort, självklart inga vi hört talas om..

Haha gud vad kul jag hade.. Blev väl en sex sju öl, tillräckligt för att få mig full eftersom man nu inte druckit ordentligt sen i Maj..

HAHA, jag kom att tänka på en grej igår, och det har jag haft på huvudet sen dess.. En liten låtrad som går såhär " Pappa jag vill ha en italienare", haha och det såg jag nu, det är ur filmen som heter Stinsen Brinner tydligen.. Haha men den frasen har gått i mitt huvud sen igårkväll.. :P


När vi sen skulle gå och lägga oss, så hade jag pratat en del.. Haha mamma kan nog intyga på att jag pratar ganska mkt när jag är berusad. mamma kommer du ihåg när jag kom hem typ halv sex en morgon aspackad, lägger mig på soffan, pratar konstant i en kvart och sen bara slocknade jag? Haha.. Men kul hade jag. Jag hade tydligen även skickat ngt fyllesms här, fyllesms på engelska, slå det ni!


Ja jag överlevde som sagt första fyllan.. Dock har jag haft liite ångest idag, tur att det bara var Annelie och Mia där och ingen från skolan.. Men ändå lite ångest.

Men som min kära syster My sa, ha inte ångest, LEV LIVET NU! haha..

Och ja, kul hade jag bannemig.. riktigt kul, det var en lagom fylla, för jag var inte ens bakfull imorse..:)


Vi somnade kanske vid halv två tiden, och jag gick från Mia och Annelie vid niotiden.. Tänkte sova lite när jag kom tillbaka men det gick inte riktigt.. :P Så jag fördrev tiden litegrann och sen gick jag till gymmet:) Det blev 20 minuter på crosstrainern och 15 minuters cykling:)

Sen gick jag tillbaka till rummet, pluggade lite, tvättade lite, käkade lite och sen var det lektion..


Efter lektionen var det dags för andra gympasset:) Började med 20 minuter på crosstrainern och sen körde vi ett tufft pass för armarna och ryggen. Det blev också 240 situps. Sen avslutade vi med snabba fötter, det var ett tag sen jag gjorde det!

Men nu känner jag verkligen att jag är på G med träningen, två pass idag inte illa.. Imorgon ska vi ha en timmes fitness! Nu har vi två veckor till nästa match typ, så nu ska vi träna vanligt ett tag, skönt ska det bli..


Kvällen har jag och Annelie spenderat i biblioteket, har ett prov imorgon och en liten inlämning. Inlämningen är gjord, men det där förbannade provet, jag orkar inte. Ska läsa lite till nu innan jag lägger mig, men jag är trött..


Just det, idag fick jag frågan om jag var jude? Jag har tydligen ett judiskt efternamn? Och det skulle betyda på hebreiska "The countess" Så hade jag varit jude hade jag varit högt uppsatt.. haha jävligt knepigt, den frågan har jag aldrig fått innan... man slutar aldrig förvånas över människor..


Dagens I-landsproblem är, jag har fått en blåsa på tungan..


och just det, lite ändrade planer i mina utflyttningsplaner.. har lite att jobba på.. :/


nu ska jag förflytta mitt feta arsle till sängen, och visstfan, jag har ju inte ens plockat iordning min rentvätt.. ajja, den får vänta till imorgon..


godnatt,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 25 oktober 2010 16:05

Haha ja då har man haft sin första fylla i USA.. Eller ja, berusad iaf:P Blev ju inte aspackad direkt men balansen var inte på topp om man säger så!


Men ni får faktiskt vänta någon timme med en full redogörelse för nu ska jag till gymmet och träna bort dom där ölen jag drack igår:P


haha


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 23 oktober 2010 23:29

Ja dagen idag har varit ganska lugn, unnade mig en sovmorgon och därför gick jag inte upp förrän kvart över tio:) Surfade lite och hade planerat att ringa farmor och pappa vid elvatiden för att sen äta vid halv tolv då cafeterian öppnade... :)


Ringde farmor, och pratade i 20 minuter! :) Hon frågade bla vad jag önskade mig i julklapp, och de senaste åren har man inte haft så mkt man önskar sig i julklapp, och speciellt när jag är här, så man säger oftast att man inte önskar sig något, och nu är ju min farmor så snäll som har hjälpt mig här hur mycket som helst, och då sa jag att jag inte ville ha ngn julklapp utan att dom kunde skicka ngt paket till våren och så.. Min farmor <3


Sen ringde jag pappa, slutade med att vi pratade i 25 minuter, har ju inte pratat med pappa sen i måndags! Vi pratade som vanligt om allt mellan himmel och jord.. pappa har varit duktig och börjat gå ut och gå slingan mycket, DUKTIGA PAPPA! Du ska se att det ger mer resultat snart..:)


Sen blev det käk, och sen var det träning kl 1.. Walkthrough eftersom vi har match imorgon! Så när vi skulle köra vårt possesion så bad Dunny mig att kliva av så att dom blev jämnt 5 mot 5, för att han ville se dom två som var och provtränade.. Fine by me, min ljumske är lite trött, och jag har träningsvärk.

Så efter träningen stack jag och Annelie in till gymmet, där jag körde 20 minuter på crosstrainern, och svetten rann nerför mina värmebyxor som vanligt, nu kanske jag kan minska lite i omkrets på mina lår så dom slipper skava mot varandra när jag går höhö.. Sen blev det lite för mina armar att jobba, se om det blir någon träningsvärk!


På måndag är vi nog lediga från träningen, så då tänkte jag köra 20 minuter crosstrainer på förmiddagen och cykla lite, och sen på eftermiddagen ska jag och Annelie gymma lite mer, ett tufft pass hade vi tänkt:)


Efter gymmet idag gick vi och gjorde vår engelsk läxa, och sen kollade vi på killarnas match.. Dom förlorade tyvärr med 2-1 och fick en kille utvisad, efter en jäävligt onödig tackling på mittplan där han går rakt in med sulorna först.. Inte helt okej.. Men spännande var det..


OCh nu ska ajg träffa annelie om en timme så ska vi handla lite och sen ska vi laga mat och kolla på film:) Blir tidigt i säng idag med, imorgon åker vi redan halv nio och kommer hem vid nio-tio tiden på kvällen.. Lång dag!


Och  gud vad jag är stolt över migsjälv denna veckan, inget godis, inget choklad, inga chips, inget bröd, ingen läsk.. Snart har jag klarat 7 dagar.. Och så har jag ökat träningen nu med konditionsträning för att se om jag kan minska något kilo.. Heja mig.


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 23 oktober 2010 04:37

I herre min skapare säger jag bara.. Jag har precis kollat på tredje avsnittet av Bonde Söker Fru, eller inte hela, för det laggade lite på slutet men det är ju så sorgligt..


Ann-Katrin, hur tappad får man vara? Och killarna som hon "dejtar"? Strumpor i sandalerna? HALLÅ!? STRUMPOR I SANDALERNA?!?!??! Come on liksom. Det är såna gubbar som aldrig haft en kvinna i hela sitt liv... tvivlar för fan på att Ann-Katrin någonsin haft en man.. Det gör nästan ont i mig att kolla på deras gruppdejt, där står dom och dansar och ser allmänt löjliga ut, jag tycker så synd om henne.


Johan då? Han känns falsk och konstig, och vad är han, 23 bast? Känns lite gammalt att söka till Bonde söker Fru om man 23.. Tror inte riktigt han hade funkat ute i det sociala livet, släng ut han på lilla torg i malmö. jo tjena. Han har säkert inga vänner och bor isolerad på sin gård med sin hund.


Jonas? Det är en kille som jag tror min mamma hade kunnat tycka om. Fast hon tycker nog han är för ung! Han känns mer rätta elementet för detta programmet..  Inte så mkt att säga om honom, men mamma, du kanske skulle sökt?


Och han den tredje killen vad fan hette han? Anders? Han är ju en manlig version av Ann-Katrin! STRUMPOR I SANDALERNA?! Han vet inte riktigt vad han ska ta vägen och verkar lite tappad han med.. Och hur dom som har skrivit brev till honom kan tycka att han är snygg? Eh?


Haha fråga mig inte varför jag ens tittar på bonde söker fru, jag har aldrig tittat på det innan, men jag har väl inget bättre för mig här på andra sidan atlanten antar jag. Haha, Sunken, varför har jag en känsla av att du tycker som jag angående Bonde söker Fru?:P


nu kallar sängen snart,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 23 oktober 2010 02:15

FREDAG! Vart fan har veckan tagit vägen?


Iaf, jag sket i att springa i morse, oväntat eller hur? haha .

Sen var det först First Year Seminar, där vi fick göra om ett test, detta efter att han suttit och gett oss dom korrekta svaren, så alla skrev bättre på det, haha har inte fått reda på vad än men det kommer nog snart. Men liksom varför låta oss göra om ett test och så ger han oss svaren? Alla kunde ju fått 100% liksom, nu fick ju inte alla det men ändå.. Man har ju fortfarande inte pluggat in det och kan det liksom?


Hann gå tillbaka och byta böcker och ta med mig ett äpple..:) Sen var det dags för datorlektion, där hon börjar lektionen med att stå och prata i 25 minuter om hur viktigt det är att börja tänka på pengar redan när man är ung, hon köpte sitt första hus när hon var 22, man bara eh okej?

Nä men detta ledde till att vi sen skulle göra en budget, antingen kunde vi hitta på en budget eller utgå från oss själva, jag utgick faktiskt från migsjälv, och så skulle man då ha inkomst, och man skulle utgifter, och speciella utgifter, sånt som inte kommer så ofta. Typ bilförsäkringen var fjärde månad eller när den nu kommer och sånt. Vi fick fortsätta med den och den ska mailas in på måndag senast så jag tänkte försöka piffa till den och få lite extra poäng för en gångs skull.


Kilade sen iväg till matten direkt efter det, han är sen som vanligt.. han är ALLTID SEN! Jag börjar bli irriterad, så håller han kvar oss fem minuter för att gå igenom allt SJUKT SNABBT, varför inte komma i tid istället och hinna med allt på normal lektionstid?! Grrr.


Sen slutade mattelektion strax innan två och jag skulle ha träning halv fyra.

Gick tillbaka till rummet och slängde i mig lite yoghurt och flingor och pratade med mamma. Vi diskuterade det här med jobb nästa sommar litegrann, eftersom jag måste fixa det när jag kommer hem i vinter typ..Har inte så många alternativ, men vi får väl se.. Hoppas på att kunna fixa något iaf.. Någon som har några tips på sommarjobb ? Kommer hem i mitten av maj och åker i början på augusti!

Såg fram emot att ringa och prata med pappa också, har inte pratat med pappa sen i måndags nämligen. Och så svarar ingen där hemma? WTF? Jo då var han på Ålagille i Åhus om jag fattade det hela rätt.. Så jag får ringa honom imorgon..:)


På träningen tänkte jag testa att vara med, och vi skulle spela hela träningen, vi körde 3 lag med 7 i varje typ, sen spelade vi 3 minuters matcher, två i rad och sen vilade man en. Det gick faktiskt bra, märks ju att man varit borta två och en halv vecka då, men ljumsken kändes bra och så, och jag lyckades åstadkomma några fina grejer iaf. Kommer nog ha lite träningsvärk imorgon dock. Men sen eftersom jag skippade löpningen imorse så gick jag till gymmet efter träningen och körde 20 minuter på crosstrainern, fy fan vad jag svettades. Och eftersom jag har mina värmebyxor på mig och det var varmt ute och sen fortsatte jag, så RANN det svett nerför mina vader från värmebyxorna haha:P Ja svetten lackade självfallet i pannan också haha, men det kändes ändå skönt att ha det gjort! Jag skulle kört lite på cykeln med men insåg att det hann jag inte om jag skulle hinna äta mat!


Och sen blev det en skön dusch och nu sitter jag här efter att ha kollat på senaste avsnittet av Doobidoo, där bla Stefan Holm var med, han är en fenomenal människa, inte bara är han en fantastisk idrottsman, han är allmänbildad och grym i På Spåret, och han var grym i Doobidoo också.. Hur bra kan man bli eg?


Detta har varit en väldigt bra dag faktiskt, jag har känt mig pigg och glad och allmänt lycklig..:) Sen imorgon är det träning kl 1, sen får vi väl kolla på killarna när dom spelar kl 3 och sen måste det pluggas! Tänkte köra lite löpning på morgonen eller crosstrainern på gymmet också.. Konditionsträning konditionsträning om man ska få ner sig ngt kg.. Ska dock bli skönt att komma igång med fotbollsträningen igen så man får rört på sig lite mer!


Nä nu ska jag plugga lite Marketing, prov på tisdag!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 22 oktober 2010 02:47

Är början svår, blir resten lätt, och du blir nummer 1!

Iza, kanske lite för lätt men vilket barnprogram?


Idag började morgonen kvart över sju.. tittar ut och inser att det är totalt MULET! Ingen bra start på vår lediga dag!

Men, det visade sig sen att det blev kanonväder:)

Iaf, gick och åt frukost innan min 8am lektion, engelska:) Där var bara jag och Annelie idag, dom andra tjejerna hade partajjat liitegrann igår och orkade inte upp.


Sen blev det marketinglektion, och där fick vi reda på att vi nu ska ha vårt första grupparbete.. Vi ska göra en reklamfilm som vi ska lägga upp på youtube och visa inför hela klassen.. INTE OKEJ! Fan det kommer lätt vara min nya ångest right there.. Hoppas vi får ngt lätt att göra.. Inte min grej att prata inför andra..


Vi blev släppta 20 min tidigare och jag skulle träffa Annelie kvart över elva.

Hann tillbaka till rummet och fick skypat en liten stund med My, much needed. Skönt som bövelen var det även om det inte var så länge <3


Sen stack jag till Annelie och vi skulle träna:) Jag körde 15 min cykling och sen 15 min på crosstrainern, och sen körde jag lite med hantlarna och 200 situps:)

Kändes ändå skönt att få tränat litegrann!


Och sen blev det poolen i tre och en halv timme drygt! Så underbart skönt.. Där låg vi och pratade om allt mellan himmel och jord, Annelie är så himla lätt att prata med och jag är fruktansvärt glad att hon är här, stor bidragande orsak till att jag trivs så bra som jag gör.

Så där låg vi och hade det skönt!


Sen gick jag tillbaka vid fyratiden så skulle vi ses vid sextiden i biblioteket för att göra lite läxor:) Och nu är jag här:)


Sitter på youtube och tittar lite på filmer, just nu mina damer och herrar, MORA TRÄSK! :) Nu ska vi gå på tigerjakt! :)


För att återgå till orden i rubriken, lite trasig.. Så är det såhär, jag är inte hel utan mina syskon. Och just nu, så är jag väldigt trasig för jag saknar min bror. har knappt pratat med honom alls, och jag behöver honom..

Jag har varit här i över två månader, och knappt pratat med honom. Tror det längsta vi gått utan att prata är kanske, MAX en vecka..


ja man får väl sola baksidan också lite, sker dock inte så ofta

Hallå ja..

   

Poolhäng

 


  Snap and pose.


nu ska jag strax gå och lägga mig hade jag tänkt, för att jag kanske eventuellt ska orka ut och springa en runda imorgonbitti..


godnatt,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 21 oktober 2010 02:36

Skit i cider du blir fullare på öl väl..

Roger Bruhn säger jag bara haha.


Ja vad ska man säga om denna dagen? Kanske ska börja med dagen igår för den var desto bättre..


En sak som gjorde min dag igår var när vi hade Walkthrough. Jag var för det första med och körde touches, utan att det kändes i ljumsken! :) Jag tänkte inte köra possesion för att jag inte vill starta på max direkt, så det var en lagom start:)


Sen kör vi alltid en övning som heter 20 pass drill. Vi ställer upp på planen med vår startelva sen ska vi helt enkelt köra passningar mellan varandra och sen ibland så skriker Coach typ Freekick, så ska vi ställe nupp för att försvara en frispark, och likadant med hörnor. Och som ni säkert kan räkna ut så har jag ju inte gjort detta eftersom jag inte spelat..

Men så igår händer det.. Vår mittback tränade inte och skulle inte göra den övningen.. Tilläggas ska att matchen idag var en Seniorgame, dvs man låter alla Seniors spela för att det är deras sista riktiga hemmamatch så hela startelvan var typ fucked up. Men iaf, så står Coach där och tittar in i gruppen och funderar på vem som ska ersätta Jonina vår mittback i övningen..

Och då händer det....

"I know what to do, Lets have Elin step out for Jonina"

Och fattar ni? JAG FICK VARA MED! Detta gjorde ju så att jag log med hela kroppen typ, så när jag gick förbi Coach ut på planen med mitt feteleende, så sa han, " Well look at that smile" Och ja, jag blev bara SÅ GLAD! Där fick jag äntligen en känsla av hur det kan vara att få spela.. Nästa höst, då jävlar ska jag kicka ass.. Till och med så att resten av laget också blev glada för min skull..:)


Men sen så ändrades dagen drastiskt.

När Annelie och jag hade badat Jacuzzi och skulle kolla på filmen så började min huvudvärk. Vi såg The Runaways, den handlar om bandet som Joan Jett, ni vet I love rock and roll so put another dime in the jukebox baby, var med i innan hon gick solo, den var ganska knepig men ändå ganska underhållande! :)

Men INTE så angenämnt med huvudvärk.

Så jag gick hem efter filmen och stupade i säng, orkade inte något alls när jag kom tillbaka, ville bara sova.


Jag hade ställt klockan på tio i åtta för att jag skulle ut och springa, men jag hade fortfarande huvudvärk, så jag satte klockan på tio i nio, för jag skulle gå på en mattelektion halv tio eftersom jag skulle missa min mitt på dagen pga matchen.

Men jag gick och åt frukost vid kvart över nio, fortfarande med huvudvärk så jag bestämde mig för att skita i matten.. Gick tillbaka till rummet och tog två panodil, och sen strax innan elva gick jag för att få papper påskrivet av matteläraren och datorläraren vars lektioner jag skulle missa.. Jag var så trött och hade fortfarande ont i huvudet...

Jag gick sen och handlade lite frukt och yoggi som jag behövde och sen till samlingen..


Jag var helt off, jag värmde inte upp, men var inte lika engagerad och inne i det som jag brukar vara.. Inte blev det bättre av att det var en tråkig match att kolla på, vi vann med 10-0 och kunde vunnit med mer. Men när vi gjort 10 mål så sa Coach att vi inte fick göra fler mål såvida det inte var Red som gjorde dom, det är en liten tjej som brukar spela högerback, som dom slängde upp på topp. det var även två tillslag som gällde. Så himla tråkigt att kolla på. Kunde somnat på studs på bänken..


Sen efter matchen stack jag och duschade och sen skulle vi kolla på killarnas match, dom vann med 13 eller 14-0, kommer inte ihåg vad det blev.

Efter matchen skulle jag gå och äta och sen gå på en mattelektion då som skulle gå igenom samma som på min andra..


Och gud vad glad jag är att jag gick på den lektionen, hade verkligen inte velat missa så mycket, för nu ska vi snart ha prov igen, typ om två veckor ska vi ha prov. vill inte missa mer nu. 


Sen gick jag till biblioteket för att skriva ut lite papper och här är jag nu..


Ska snart lägga mig, börjar kl åtta imorgon, , har lektion till tio i elva, sen ska jag och Annelie springa och sen gymma och sen ska vi ligga vid poolen! Vi har ingen träning imorgon så därför ska vi göra det, sen ska jag plugga på kvällen! Tänkte spendera den i biblioteket! Jag gillar inte att ligga vid poolen när vi har träning eller match, för det tar på krafterna att vara ute i solen så mkt.


och som the tip off the iceberg, så börjar jag få en finne på överläppen typ. Great.


godnatt,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 20 oktober 2010 16:34

Men räven slank ur näven.


Nä men det fångades en råtta i Annelies och Mias lägenhet igår, satt i råttfällan när jag och annelie kom från badet. Vi la en hink över den sen fortsatte vi laga mat och sen kom Jakes pappa och tog hand om den. Öe.


och jag hade huvudvärk igårkväll, och gick och la mig med förhoppningen att den skulle vara borta när jag vaknade. Tji fick jag. Fortfarande huvudvärk.

Kanske har lite med mardrömmen jag drömde inatt som jag kan berätta om senare för just nu orkar jag helt enkelt inte.


skulle gått på en annan mattelektion idag eftersom jag missar min i eftermiddag, men jag orkar inte. jag skulle sprungit i morse men jag orkar inte.


Jag orkar inte mer just nu.


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards